Eda Sütunç’un “Sevgili Kuş” sergisi, 18 Mayıs’ta İBB Bebek Sarnıcı Galerisi’nde sanatseverlerle buluştu. Sanatçının ailesinden gelen duygusal mirasın izini süren sergi, bütüncül bir kompozisyon içinde birbirine örülü üç zincir ağ; epoksiden yapılmış, içi ışıklandırılmış bir mide heykeli ve bir ses enstalasyonu kurguluyor.
Anneannesinden annesine ve onlardan kendisine zincirleme olarak aktarılan duygular üzerine düşen sanatçı; bu aktarımı metal zincirlerle ördüğü üç farklı büyüklükteki ağ ile görselleştiriyor. Sütunç’un heykellerinde öne çıkan toplumsal cinsiyet, duygusal miras ve aktarım temaları mekândaki ses yerleştirmesi ile netlik kazanıyor.
Sarnıçta sergiye adını veren ve “Sevgili kuş…” diye başlayan bir mektuptaki şairane satırları okuyan üç farklı ses duyuluyor. Sanatçının kendisini temsil eden kuş, kimi zaman anneanne ve annesinin öğütler veren seslerini dinlerken kimi zaman da kendi düşüncelerini duyuyor. Ses yerleştirmesinde suyun damlaması ise Bebek Sarnıcı ile akışkan bir ortaklık oluşturuyor.
Eda Sütunç’un duyulara da hitap eden “Sevgili Kuş” sergisi, 30 Haziran’a kadar ziyarete açık…
Eda Sütunç:
Eda Sütunç lisans derecesini Koç Üniversitesi’nde, yüksek lisans eğitimini School of the Art Institute of Chicago’da dekanlık bursu ile tamamlamıştır. Sütunç; performans, heykel, video ve sesin kesiştiği noktalarda çalışır. Pratiği, toplumsal cinsiyet ve cinselliğin katı sistematik çerçeveler içinde nasıl inşa edildiğini araştıran feminist ve kuir teorilerden yararlanır.
Bebek Sarnıcı:
İstanbul’un hemen her yerinde Bizans ya da Osmanlı devrinden kalan pek çok sarnıç görebiliriz. Yerebatan Sarnıcı, Binbirdirek Sarnıcı gibi bildiğimiz örneklerin dışında, fark etmeden üzerinden ya da yanından yürüyüp geçtiğimiz daha nicesi var. Bunlardan biri de “Bebek Sarnıcı”. Cumhuriyet Dönemi’nde özellikle de 1950’lerden sonra İstanbul’un hızlı büyüme süreci yapılaşmayı arttırdı ve kentin Boğaz semtlerinde sosyal, ekonomik, yapısal değişimlere yol açtı. Kenti besleyen pek çok su kaynağı ve dere, artan nüfusun etkisiyle genişleyen Boğaz kıyısı semtlerinin yerleşim alanı içinde kaldı. Geçmişte doğal yapısıyla kent ve kentli ile bağı güçlü olan dere ve vadiler, zamanla çevresindeki yapı yoğunluğunun, ezici baskısıyla artan beton alanları nedeniyle kentle bağını kopardı. Adını bulunduğu semtten alan Bebek Sarnıcı günümüze kadar az bilinen, şehrin kültürel mirasının ihmal edilmiş bir parçasıydı. İBB tarafından titizlikle restore edilen sarnıç, 29 Eylül 2021’de bir sanat mekânı olarak İstanbul halkının kullanımına açıldı.
Bebek Sarnıcı Galerisi
Pazartesi hariç her gün 12.00 – 20.00 saatleri arasında ziyarete açıktır / Ücretsizdir.
Adres: Bebek Sarnıcı Galerisi, Bebek
Cevdet Paşa Cd. No:71
34342 Beşiktaş/İstanbul