Marketler arası da rekabetin yaşandığı bu dönemde yurttaşlar fiyatları bakımından daha uygun olarak görülen indirimli marketlerin markalarına yöneldi.
2018 yılına kadar biraz pahalı da olsa istediğim markayı alırım diyenlerin oranı yüzde 50 seviyesindeyken bugüne gelindiğinde bu oran yüzde 39’a kadar gerilemiş durumda. Pahalı markalardan uzaklaşan tüketicilerin ucuz ürünlere yönelmeye başladığı görülüyor. 2018-2020 yılında ucuz ürün tercihi yüzde 26 seviyesindeyken 2022 yılında yüzde 31.
Milliyet''in haberine göre, tüketicilerin ucuz ürünleri tercih etmesi ile birlikte prestijli ürün tercihi de azalıyor. 2020 yılına kadar her 10 kişiden 4’ü prestijli ürün tercih edeceğini belirtirken 2020 yılından beri bu ürünleri tercih edenlerin oranı azalıyor. Bugüne gelindiğinde 2018 yılına göre prestijli türün tercihi edenlerin oranı yaklaşık 10 puan azalıyor ve yüzde 28 seviyesine geriliyor. Tüketicilerin yüzde 36’sı market markalı ürünleri tercih etmekte ve 2018 yılına göre market markalarını tercih edenlerin oranı bugün 3 puan artıyor. Ve her 10 kişiden 4’ü kullandıkları bu markaları almak için özellikle o markete gidiyor.
İndirim marketlerin yaygınlaşması ile tüketicilerin bu marketleri evlerine yakın olduğu için tercih etme yüzde 65 ile ilk sırada belirtiliyor. Diğer öne çıkan nedenler ise bu marketlerde fiyatların ucuz, promosyonların fazla olması. Her üç neden de 2020 yılına göre daha yüksek oranda belirtiliyor. Bu marketlerin kendi markalarını beğendiği için bu satış noktalarını tercih edenlerin de oranı yüzde 34.