Elon Musk’ın 2022’de Twitter'ı satın almasından sonra bazı büyük şirketler reklam vermeyi durdurmuş ve bu durum büyük bir reklam boykotuna yol açmıştı. Daha sonra X olarak yeniden adlandırılan platform, bu boykot nedeniyle önemli gelir kayıpları yaşadı.
Şimdi, X sosyal medya platformu, reklam boykotu nedeniyle platforma yasa dışı şekilde zarar verdikleri ve gelir kaybına neden oldukları gerekçesiyle bazı büyük şirketlere ve reklam verenlere dava açtı.
X CEO'su Linda Yaccarino, sosyal medya hesabından davanın detaylarını duyurdu. Yaccarino, X'in Küresel Sorumlu Medya İttifakı (GARM), Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ve GARM üyeleri CVS Health, Mars, Orsted ve Unilever’e karşı antitröst davası açtığını açıkladı.
Yaccarino, ABD Temsilciler Meclisi Yargı Komitesi tarafından hazırlanan “GARM'ın Zararı” başlıklı raporu incelediğini ve bu raporda X dahil birçok şirkete karşı yasa dışı boykot yapıldığına dair kanıtlar bulunduğunu belirtti. Bu kuruluşların eylemlerinin X’e milyarlarca dolara mal olduğunu ifade etti.
Dava dilekçesinde, bu kuruluşların daha önce Twitter olarak bilinen platformdan elde edilen milyarlarca dolarlık reklam gelirini “kolektif olarak alıkoymak için komplo kurdukları” iddia ediliyor.