Armatür Derneği Başkanı Gökhan Turhan, pandemi sürecinde artan hijyen hassasiyeti ve iklim değişikliği ile mücadele kapsamında fotoselli ürünlere ilginin giderek arttığını belirterek, "Fakat ülkemizde fotoselli musluk ve bataryaları halen yalnızca restoran ve AVM’lerde görüyoruz. Oysa bu ürünlerin kesinlikle artık evlerimize de girmesi gerekiyor. Yerli firmaların tüketicilere daha ekonomik ve erişilebilir fiyatlarda fotoselli ürünler sunmalarına yönelik olarak üreticilere devlet teşvikleri sağlanmalı ve en kısa zamanda gerek endüstriyel gerekse evsel kullanım yaygınlaşmalı” dedi.
ÇEVRE DOSTU
Bugünden başlayarak bu ürün gruplarının kullanımının, inşaat firmaları ve müteahhitlerce yapılacak olan yeni konut projelerine verilecek izinlerde ön koşul haline getirilmesi gerektiğini dile getiren Turhan, “Maliyet unsuru olarak görüldüğü için mevcut konutlarda bu değişimi gerçekleştirmek çok mümkün değil ya da zamana yayılabilir ama yeni yapılarda çevre dostu ve tasarruflu yeni nesil ürünlerin kullanımı sağlanabilir, bu standart hale getirilebilir ve bir kamu politikası olarak desteklenebilirse bu konuda çok yol kat edebilir. ‘Su, vatandır’ sloganıyla çıktığımız yolda emin ve kalıcı adımlarla ilerleyebiliriz” ifadelerini kullandı. Turhan, bilinçsiz tüketim ve kayıplar nedeniyle kuraklaşma yaşandığına dikkat çekerek, “Ülkemizde kişi başına düşen yıllık kullanılabilir su miktarı 1.340 metreküp. Nüfus artışı, göçler ve sanayileşme hızı da göz önüne alındığında 2040’da bu miktarın yıllık 1.116 metreküpe kadar düşeceği öngörülüyor” diye konuştu.
İKİ KAT ARTIŞ VAR AMA...
Sensör teknolojileriyle suyun oldukça tasarruflu bir şekilde kullanılabildiğine değinen Gökhan Turhan, şöyle konuştu: “Ürünlerden geçen akışkanların miktarı da sensör sistemleri ile kontrol altında yüzde 60-70 oranında bir tasarruf sağlanabiliyor. 7’den 70’e kamuoyunu bilinçlendirmeye yönelik kampanyalarla insanları daha az su kullanmaya teşvik etmemiz, gerekirse ilerleyen dönemlerde de getirilecek zorunluluk ve yaptırımlarla zorlamamız gerekiyor. Kovid-19’dan dolayı fotoselli ürünlerde yüzde 150-200 arası bir satış artışı yaşandı. Bu da önceki yıllara göre 2 kat kadar bir artış anlamına geliyor. Ancak yine de yeterli değil.”
(MİLLİYET)