Tekelci Rekabet Piyasası’nda bir firma için belli bir piyasa talebi ve bütün firmaların mallarına şamil belli bir fiyat yok. Ürünler birbirinden farklılaştığı ve firmalar belli markalar altında kendi müşteri kitleleri üzerinde fiyat belirleme gücüne kavuştuğu için, her firma kendi ürünü üzerinde belli bir sınır içinde fiyat koyma gücüne sahip.
Tekelci Rekabet’te firma Tekelci Firma’dan farklı olarak mutlak bir fiyat belirleme gücüne sahip olamaz. Bunun sebebi ürünlerin her ne kadar farklılaşmış olsalar da, birbirlerinin yakın ikamesi olması ve dolayısıyla her bir firmanın ürününe olan talebin diğer firmaların fiyatlarına çok duyarlı olması.
Öte yandan bu da bize firma taleplerinin Çapraz Elastikiyetlerinin yakın ikame mallarda yüksek olduğunu gösteriyor.
Aynı zamanda, Tekelci Rekabet’te firmanın talep eğrisi, Tekelci’nin piyasa talebinde daha yatıkken, yani talebin Fiyat Elastikiyeti çok yüksek olabilir. Onun için Tekelci Rekabet piyasalarında pozitif kâr olmakla birlikte, bu Tekelci Piyasadaki gibi fahiş kârlar düzeyinde olmamalı.