Türkiye'de 2024'te 29 milyon araç trafiğe kayıtlıdır. Ancak zorunlu trafik sigortası bazen araç sahipleri için büyük bir mali yük olabiliyor.
Uzmanlar, Şubat ayında başlatılan yeni sigorta sisteminin yetersiz olduğunu ve devletin bu alandaki rolünün daha sınırlı olması gerektiğini vurgularken, Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Uğur Gülen, trafik sigortasında geniş kapsamlı değişiklikler yapılması gerektiğini ve prim sistemindeki 'devlet zorunluluğu'nun kaldırılması gerektiğini dile getirdi.
"100 ARAÇTAN 4'Ü KAZA YAPIYOR"
Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Uğur Gülen, trafik sigortasında zararın yüzde 46 azaldığını ancak hasar priminin arttığını belirtti. Gülen, sektörün serbest tarife önerisi ve sigortacılığın gelişimine yönelik stratejik adımların atıldığını ifade etti.
Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Yönetim Kurulu Başkanlığına tekrar seçilen Uğur Gülen, yeni Yönetim Kurulu üyeleriyle birlikte sigorta sektörünün ilk çeyrek performansını ve gündemdeki konuları değerlendirdi. Gülen, TSB'nin gelecek döneme ilişkin hedeflerini açıkladı.
Uğur Gülen, 2024'ün ilk çeyreğinde trafik sigortasında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 46 oranında azalarak 1,4 milyar liraya düşen zarara dikkat çekti. Geçen yılın aynı döneminde ise bu zararın 2,7 milyar lira olduğunu ifade etti.
"TRAFİK SİGORTASINI SEKTÖRÜN GÜNDEMİRDEN ÇIKARMAK İSTİYORUZ"
Uğur Gülen, trafik sigortasındaki hasarların primlere yansımadığını belirtti. 2024'ün ilk çeyreğinde trafik sigortasındaki hasarlar için sigorta şirketlerinin ödediği miktarın arttığını vurgulayan Gülen, bu sorunu çözmek istediklerini ve sektörün diğer konularına odaklanmayı planladıklarını ifade etti.
SERBEST TARİFE ŞART
Uğur Gülen, trafik sigortasında serbest tarifeye geçilmesi isteğine dikkat çekti. Bu geçişin, özellikle kaza yapmayan sigortalılar için daha adil ve sağlıklı bir primlendirme sağlayacağını belirtti. Gülen, trafikteki araçların sadece yüzde 4'ünün kaza yaptığını vurgulayarak serbest tarifenin önemini vurguladı.