Türk mobilyasının yıldız pazarı Fas oldu

Türkiye'nin mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü, 2023 yılında talep düşüşü ve fiyat rekabetindeki zorluklarla karşılaşarak 8 milyar dolarlık ihracatla yüzde 5,3'lük bir düşüş yaşadı. Ancak sektör, alternatif pazarlara odaklanarak kayıplarını telafi etti. Özellikle Fas pazarında yüzde 28,7'lik bir büyüme kaydeden sektör, AKAMİB'in de yüzde 66'luk bir artış elde ettiği dikkat çekti.

Türkiye'nin 2023 yılı ihracatı, yüzde 0,6 artışla 255,8 milyar dolara ulaştı. Ancak, mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektöründe ihracat yüzde 5,3 düşüşle 8 milyar dolar olarak kaydedildi. Söz konusu sektör, genel sıralamada en başarılı 10. sektör olarak yer aldı. Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) ise 2023 yılını yüzde 5,8'lik bir düşüşle ve 892 milyon dolarlık ihracatla tamamladı.

Sektörün 2023 yılında Türkiye genelinden gerçekleştirdiği ihracatta en başarılı pazar, 1 milyar 40 milyon dolarla Irak oldu. Irak'ı sırasıyla Birleşik Krallık, İsrail, Almanya ve ABD izledi. İlk 10 pazardan 5'inde artış görülürken, en dikkat çekici artış yüzde 28,7 ile Fas'a yapılan ihracatta gerçekleşti.

AKAMİB'in en başarılı pazarı yine Irak oldu. 190 milyon dolarlık ihracat yapılan Irak'ı sırasıyla Almanya, Libya, Fransa ve İsrail takip etti. İlk 10 pazardan 6'sında ihracat artışı kaydedilirken, en dikkat çekici artışlar yüzde 66 ile Fas'a, yüzde 40 ile Romanya'ya ve yüzde 13 ile Almanya'ya yapılan ihracatta görüldü.

AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, 2023 yılını değerlendirirken küresel ticaretteki talep daralması ve sıkıntıların etkilerine vurgu yaparak, özellikle enflasyona bağlı maliyet artışları ve kur dalgalanmalarının sektörü olumsuz etkilediğini belirtti. Kılıçer, 2024'e umutla baktıklarını ve ikinci yarıda daha pozitif bir seyir beklediklerini ifade etti.

Ekonomi Haberleri