Otomotiv sektöründe Avrupa Birliği'nde yeni bir dönem başlıyor. Avrupa Birliği ülkelerinde satılacak otomobillere kara kutu zorunluluğu getiriliyor. Kara kutu zorunluluğu, toplamda 27 ülkeyi kapsayacak şekilde uygulanacak.
Bu yılın Temmuz ayından itibaren Avrupa Birliği ülkelerinde yürürlüğe girecek düzenleme, M1 kategorisindeki sekiz koltuklu otomobilleri, pick-up kamyonetleri ve vanları içeren 3 bin 500 kilogramın altındaki ağırlığa sahip N1 sınıfı araçları kapsayacak.
Otomobilleri için getirilen kara kutu düzenlemesi başta Avusturya olmak üzere, Belçika, Bulgaristan, Hırvatistan, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya, Slovenya, İspanya ve İsveç gibi toplamda 27 ülkede geçerli olacak.
EDR SİSTEMİ NEDİR? NE İŞE YARAR?
Yakın gelecekte otomotiv endüstrisinde bir dönüşüm yaşanıyor. Avrupa Birliği, satılacak araçlarda kara kutu kullanımını zorunlu hale getiriyor.
Bu kara kutular, aracın hızını, fren kullanımını, pozisyonunu, titreşimlerini ve gömülü güvenlik sistemlerinin verilerini toplayacak.
Acil durumlarda, araçlar zorunlu eCall sistemi aracılığıyla yardım çağırabilecek. Event Data Recorder (EDR) adı verilen bu sistem, araç verilerini yüksek doğrulukla kaydedecek ve bu veriler sadece acil durumlarda yetkililer tarafından erişilebilecek şekilde korunacak. Bu sayede, sürücüye ait verilerin gizliliği sağlanacak.
EDR sistemi, otomobillerin hava yastığı sistemine entegre şekilde gerçekleştirilecek ve sürücünün isteğine bağlı olarak kapatılması söz konusu olmayacak.
EDR sistemi, hava yastığı ve emniyet kemeri sensörleri tetiklendiğinde devreye girerek çalışmaya başlayacak. Ayrıca aracın kaputu açıldığında veya yatayda/ dikeyde hızı aniden arttığında sistem otomatik olarak aktif hale gelecek.
Bu düzenlemeyle, sürücülerin ve yolcuların güvenliği için önemli bir adım atılmış olacak.