Xiaomi elektrikli araç piyasasına girdi: Yeni modelini tanıttı

Çinli teknoloji devi Xiaomi, yeni elektrikli araç modeliyle otomobil endüstrisine hızlı bir giriş yaptı. Şirket, dün Pekin'de düzenlenen bir etkinlikte "SU7" adını verdiği elektrikli spor otomobil modelini tanıttı.

Etkinlikte Xiaomi'nin kurucusu ve CEO'su olan Ley Cün, yeni modelin piyasaya sürülmesinin ardından yarım saat içinde 50 bin adetin satıldığını duyurdu. Ley, SU7'nin Tesla Model 3 ile eşdeğer bir performansa ve 700 kilometrelik bir batarya menziline sahip olduğunu belirtirken, teknik özelliklerinin Tesla'nın aynı modelinden yüzde 90 daha iyi olduğunu iddia etti.

Üç farklı versiyonla piyasaya sürülen SU7'nin başlangıç ​​fiyatı 215 bin 900 yuan (yaklaşık 29 bin 900 dolar) olarak belirlendi. Bu fiyat, Tesla Model 3'e kıyasla 30 bin yuan daha düşük olmasıyla dikkat çekti. Sektör analistleri, Çin'deki elektrikli otomobil satışlarının azalmasıyla birlikte fiyat rekabetinin arttığı bir ortamda Xiaomi'nin avantajlı bir konuma sahip olmayı hedeflediğini belirtti.

Çin'de elektrikli araç üretimi ve satışları son yıllarda büyük bir artış gösterirken, devlet teşvikleri ve vergi muafiyetleriyle desteklenen satışlar, Çin ekonomisinin Kovid-19 sonrası toparlanma döneminde ivmesini kaybetmeye başladı. Elektrikli otomobil üreticileri, pazar paylarını korumak için fiyat indirimleri gibi stratejilere başvuruyorlar.

Otomotiv Haberleri