Xiaomi, elektrikli araç pazarına büyük bir adım attı. İlk modeli SU7, müthiş bir ilgi gördü ve talep karşısında şirket üretim hedeflerini revize etti.
Başlangıçta 2024 yılında 100.000 SU7 teslim etmeyi planlayan Xiaomi, bu yoğun talep nedeniyle hedeflerini hızla revize etti. Şimdi, Haziran ayından itibaren aylık en az 10.000 SU7 teslim etmeyi bekliyor ve yıl sonuna kadar toplamda 120.000 araç teslim etmeyi hedefliyor.
SU7'nin çekiciliği, satış rakamlarında açıkça görülüyor. 30 Nisan itibariyle Xiaomi, 88.063 sipariş aldı ve sadece Nisan ayında 7.058 araç teslim etti. Mayıs ayında, Xiaomi 10.000'inci SU7'yi teslim ederek önemli bir kilometre taşına ulaştı ve elektrikli araç pazarında hızla büyüdüğünü kanıtladı.
Artan talebi karşılamak için Xiaomi, üretimi hızlandırıyor. Haziran ayından itibaren şirketin Pekin fabrikası çift vardiya modeline geçecek ve günlük üretim süresini sekizden on altı saate çıkaracak. Bu, fabrikanın aylık kapasitesini neredeyse 20.000 araca yükseltmesi bekleniyor.
SU7'nin popülaritesi, etkileyici özellikleri ve rekabetçi fiyatlandırmasından kaynaklanıyor. Elektrikli araç, standart (215.900 RMB veya 30.351$), Pro (245.900 RMB veya 34.564$) ve Max (299.900 RMB veya 42.148$) olmak üzere üç versiyonla geliyor. Standart ve Max versiyonların teslimatları Nisan ayında başladı, Pro versiyonu ise Mayıs başında piyasaya çıktı.
Xiaomi, üretimden öteye geçen iddialı genişleme planlarına da sahip. 2024 yılı sonuna kadar şirket, satış ve hizmet ağını 46 şehirde 219 mağaza ve 86 şehirde 143 hizmet merkezi ile genişletmeyi planlıyor. Bu geniş ağ, anakaradaki hemen hemen her eyalet, özerk bölge ve belediyeyi kapsayarak SU7'ye geniş çapta erişim sağlayacak.
SU7'nin başarısı, Çin ve dışındaki elektrikli araçlara olan artan talebi net bir şekilde gösteriyor. Xiaomi, üretimi artırıp ağını genişlettikçe, elektrikli araç pazarında önemli bir oyuncu olma yolunda hızla ilerliyor. Elektrikli araç üretimine başlamasının üzerinden sadece üç yıl geçmiş bir şirket için bu büyük bir başarı.