Yeni Toyota C-HR Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri
Japon otomobil üreticisi Toyota, Türkiye'de üretilen ilk şarj edilebilir hibrit otomobil olmasıyla öne çıkan yeni C-HR, modern çizgilere sahip yeni tasarımı ve gelişmiş teknolojileriyle dikkat çekiyor.
134
Donanım Haber'in aktardığına göre; Yeni nesil Toyota C-HR, Kasım ayı itibarıyla Türkiye'de satışa sunuldu.
234
Ülkemizde üretilen ilk şarj edilebilir hibrit (PHEV) otomobil olsa da ilk etapta sadece beşinci nesil 1.8 litre tam hibrit motorla satılacak olan yeni Toyota C-HR'ın fiyatı 1.800.000 TL'den başlıyor. 223 beygir güç üreten 2.0 litre şarj edilebilir hibrit seçeneğin de 2024'ün ilk çeyreğinde satışa sunulması planlanıyor.
Türkiye'de tercih edilebilecek olan Hybrid 140 isimli beşinci nesil 1.8 litre tam hibrit motor, C-HR'ın 0-100 km/s hızlanmasını 9,9 saniyede tamamlamasını sağlıyor.
534
C-HR, adından da anlaşılacağı üzere 140 beygir güç üreten bu motorla birlikte 170 km/s son hıza çıkabiliyor. Aşina olduğumuz e-CVT şanzımanla kombine edilen motorun birleşik yakıt tüketimi ise 4,9 lt/100 km olarak açıklandı.
634
Bu sistemin eskisine göre en büyük artısı daha güçlü olması. Önceki versiyon toplamda 122 beygir güç sunuyordu. Bunun da en büyük nedeni, elektrik motorunun artık 95 beygir güç ve 185 Nm tork (önceki 72 beygir ve 163 Nm) üretiyor olması. Bu durum, tam hibrit motorlu C-HR'ın 11 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasının 9,9 saniyeye kadar düşmesine neden olmuş.
734
DIŞ TASARIM
Coupe tarzı hatlarıyla SUV tasarım kalıbını farklı bir boyuta taşıyan ilk nesil Toyota C-HR, yeni neslinde “süper coupe” profiliyle bu hatları daha da keskinleştiriyor.
834
Toyota C-HR’ın önden bakıldığında markanın tam elektrikli model ailesinin yeni yüzünü de taşıdığı görülüyor. Toyota C-HR prologue konseptinin tasarım temasına bağlı kalınarak üretime aktarılan ikinci nesil Toyota C-HR, dinamik tasarım çizgileriyle her an harekete hazır hissi uyandırıyor.
934
Yeni Toyota C-HR’ın, Toyota’da ilk defa sunulacak olan gövdeye gizli kapı kolları ve yeni çift renk gövde tasarım detaylarıyla öne çıkan modern ve sportif dış tasarımı, onu C-SUV segmentinde farklı bir yere konumlandırıyor.
1034
İmza rengi olarak kullanılan yeni Sülfür rengi, yeni çift renk gövde tasarımıyla iç kabinde kontrast yaratan dikiş detaylarında kullanılarak, yeni Toyota C-HR’ı farklı bir boyuta taşıyor.
1134
Daha agresif ve keskin hatlara sahip dış tasarımıyla yeni Toyota C-HR modeli için mühendisler ve aerodinami ekibi yakın bir çalışma ortaya koydular. Böylece hem aerodinamik olarak verimli hem de görsel olarak etkileyici bir tasarım elde edildi.
1234
Yeni “Parabola” tasarıma sahip LED ön farlar ve aracın genişliği boyunca uzanan ve modelin isminin yer aldığı LED arka aydınlatma grubu, yeni Toyota C-HR’ın dış tasarımında dikkat çeken diğer unsurlar arasında yer alıyor.
1334
Toyota, günümüz kullanıcı beklentilerini farklı boyuta taşıyacak kişiselleştirilmiş bir kokpit deneyimi tasarladı. Bu sayede kullanıcılar araç içerisinde akıllı telefon uygulamalarını, dokunmatik ekran ve sesli komut özelliklerini sezgisel olarak kullanabiliyorlar.
1434
Toyota C-HR, yeni 12.3 inç tamamen dijital gösterge ekranıyla teknolojik bir sürüş deneyimi sunuyor. Keskin grafiklere sahip dijital göstergeye aktarılan veriler, sürücü tercihlerine ve önceliklerine göre kişiselleştirilebiliyor.
1534
Yeni model, Toyota modellerinde ilk defa sunulan yeni 12.3 inç dokunmatik multimedya ekranı ile sunuluyor. Multimedya sisteminde Apple CarPlay veya Android Auto ile akıllı telefon bağlantıları gerçekleştirilebiliyor.
1634
Hem Toyota’da hem de C-HR’da bir ilk olarak yeni, perdesiz teknolojili termal yalıtımlı panoramik cam tavanı sunuluyor. Bu yenilik, geleneksel cam tavan teknolojisinden farklı olarak, azaltılmış 5 kg ağırlık ve tavan seviyesinde sağlanan 3 cm artış ile iç mekanda sıcaklığı korumak için klima kullanma ihtiyacını azaltırken tüm yolculara her zamankinden daha ferah bir yolculuk vadediyor.
1734
Yeni nesil Toyota C-HR, aynı zamanda çoklu ambiyans aydınlatma özelliğine sahip ilk Toyota modeli oldu.
1834
64 farklı renk seçeneğine sahip ambiyans aydınlatması, kişiselleştirilebilir renk seçiminin de ötesinde, soğuk veya sıcak olmak üzere kabin ortamını ya da günün saatini yansıtacak şekilde ayarlanabiliyor. Kabin ambiyansı parlak sabah tonlarından akşamları daha dinlendirici tonlara geçiş yapmak üzere günün saatleriyle senkronize edilebiliyor.
1934
Sürdürülebilirlik konusunda da ciddi adımlar atan Yeni Toyota C-HR’da geri dönüştürülmüş parça kullanımı ilk nesle göre iki kat artırıldı ve 100’den fazla parçada kullanıldı. Bunlar arasında, geri dönüştürülmüş PET şişelerden yapılmış yeni bir koltuk döşemesi kumaşı da bulunuyor.
2034
Yeni Toyota C-HR’ın dinamik performansı da her açıdan geliştirilerek daha çevik bir yol tutuşu elde edildi.
2134
Ani hızlanmalar ve daha yüksek kontrol için geliştirilen yeni Toyota C-HR, keyifli sürüş deneyimini artırmak adına gaz pedalı ve otomobilin tepkileri arasında daha direkt bir ilişki kuruyor. Süspansiyon, frenler ve direksiyon sistemi yeniden tasarlanırken, aracın çevikliği ve sürüş konforu arasında ideal denge yakalandı.
2234
Yeni Toyota C-HR’ın geliştirilmesi sırasında Toyota test sürücüleri, Avrupa test merkezindeki pistin yanı sıra farklı ülkelerde, farklı yol koşullarında sürüşler gerçekleştirerek en ideal dinamik dengeye ulaştılar.
2334
GELİŞMİŞ GÜVENLİK VE SÜRÜCÜ ASİSTANLARI
Yeni Toyota C-HR’ın tüm versiyonları en gelişmiş Toyota Safety Sense 3 güvenlik sistemlerini de kapsayan T-Mate sürüş destek sistemi ile donatıldı.
2434
Kapsamı daha fazla artırılan güvenlik özellikleri, kaza riskini azaltırken sürüş destek asistanı sistemleriyle, keyifli ve güvenli bir sürüş deneyimi sunuyor.
2534
Yeni Toyota C-HR, düşük hızlarda kazaları önlemeye yardımcı sistemiyle birlikte, Proaktif Sürüş Desteği ve Viraj Hızı Yönetimine Sahip Radar Seyir Kontrolü özelliklerine ek olarak Otomatik Park Asistanı ve Şerit Değiştirme Asistanı gibi yeni özellikleriyle yarı otonom sürüş deneyiminin de kapılarını aralıyor.