Yüksek fiyatlar ilgiyi o araçlara yöneltti! Talep giderek artıyor

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, artan araç fiyatları ve üst üste gelen akaryakıt zamlarının tüketiciyi daha önce hiç olmadığı kadar daha ekonomik modellere yönelttiğini söyledi.

Türkiye''de sıfır ve ikinci el otomobil fiyatları yükselirken, akaryakıtta yaşanan büyük yükseliş de piyasaları olumsuz etkiliyor. Bu nedenlerle vatandaşların talebi de değişiyor.

Dünya Gazetesi''nden Aysel Yücel''in haberine göre, Bozkurt, tüm dünyada hızla büyüyen SUV pazarının da Türkiye’de daha ucuz modellerin olduğu B segmenti üzerinden yükseldiğine dikkat çekti.

B-SUV’un SUV segmentteki payı yüzde 57’ye ulaştı. Pandemi öncesinde pazarın hakimiyeti bir üst segment olan C-SUV araçlardaydı.

Akaryakıt fiyatlarındaki artışın otomobil pazarına etkisini değerlendiren Ali Haydar Bozkurt, “Son 3-4 ayda daha önce hiç olmadığı kadar hibrit araç soran oldu. Artık bayiye gelen üç müşteriden ikisi hibrit soruyor. Tüm modeller için hibrit talebi artıyor. Çünkü birçok avantajının yanında önemli ölçüde bir yakıt tasarrufu sağlıyor” dedi.

İlgili Haberler

Toyota çalışanları için gözünü kararttı: 20 yılın en büyük maaş zammı olacak!
Toyota, Rusya’daki fabrikasını kapattı
Toyota'dan Türkiye üretimine ara

Ekonomi Haberleri