Z kuşağı nasıl alışveriş yapıyor?

Areda Piar’ın yaptığı araştırmaya göre, online alışveriş uygun fiyata ürün bulma kolaylığı gerekçesiyle tercih ediliyor. Z kuşağı katılımcılarının yüzde 78,8’i online mağazaları gerçek mağazalara göre daha uygun bulduğunu söyledi.

Araştırma şirketi Areda Piar’ın 1100 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre, online alışveriş en çok uygun fiyata ürün bulma kolaylığı gerekçesiyle tercih ediliyor. Tüketicileri online alışveriş yapmaya teşvik eden diğer unsurlar ise, ürün çeşitliliği, sitelerin hızlı ve etkili hizmet sunması ve ödeme kolaylığı olarak sıralandı.

KATILIMCILARIN YÜZDE 70'İ YORUMLARI DİKKATE ALIYOR 

Araştırmanın göze çarpan bir diğer sonucu ise müşteri yorumlarının satın alma üzerindeki etkisi oldu. Katılımcıların yüzde 70 ‘i ürün ve satıcıya ilişkin yorumları dikkate aldığını belirterek, müşteri yorumlarının online alışverişteki otoritesini gözler önüne serdi.

MODAYI ONLINE TAKİP EDİYORUZ

Araştırmada, kuşakların en çok hangi alandaki ihtiyacı için online alışverişi tercih ettiği de masaya yatırıldı. Elde edilen sonuçlara göre, tüm kuşaklar ciddi yüzdelik dilimlerle moda, giyim ve ayakkabı satın almak için internet ortamına eğilim gösterdiğini ifade ediyor. Torunlardan dedelere uzanan alışveriş tercihleri şöyle şekillendi:

Z kuşağı yüzde 81,4, Y kuşağı yüzde 57,9 ve X kuşağı yüzde 58 oranla moda, giyim, ayakkabı ürünleri satın alırken online alışveriş imkanlarından yararlanıyor. Bu ürünlerin dışında en çok kitap, film, müzik gibi hobi ürünleri, elektronik ürünler ve tekstil ürünleri online alışverişlerde tercih ediliyor.

 

İlgili Haberler

Z kuşağında umut bir kelimeden ibaret

Yaşam Haberleri