Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, otomotiv sektörüne değinerek, sıfır araçların fiyatlarıyla ilgili açıklamalarda bulundu. Türkiye’de hiçbir zaman ikinci el otomobil fiyatlarının sıfır araç fiyatını geçmediğini kaydederek, “Hani bir laf var ya. Bir deli kuyuya taş attı, 40 akıllı çıkartamadı. Biz 2-3 senedir bunun örneğini maalesef araba piyasalarında yaşıyoruz. Şöyle bir algı oluşturuldu. Sıfır araba yok, sıfır araba sıkıntısı var. Bu gerçek değil. Sıfır arabayı Türkiye’deki otomobil üreticileri de harıl harıl üretiyorlar, yurtdışından da gemiler dolusu sıfır araba geliyor. Buna rağmen yok algısı oluşturuldu. Fiyatı artırmak, pazarı tatlandırmak için. Bu bilerek yapıldı. Ondan sonrada bu satışlarda bir nazlılık dönemi yaşadık. Şu anda sıfır araç bayilerine gidin ‘yok’ diyorlar. Halbuki arka taraflarında, cami otoparklarında, AVM otoparklarında ve tarlalarda bunun binlerce görüntüsü var. Bir sürü sıfır araba jelatinleri ile bekletiliyor. Bu arabaların bir lise satış fiyatı var. Bir aracın liste satış fiyatı diyelim ki 600 bin TL. Fakat hiçbir sıfır araç liste fiyatından satılmıyor. Sonrada bir laf çıktı, ‘ikinci el araçlar sıfır fiyatını geçti’ denildi. Geçti mi, hayır, hiçbir zaman geçmedi. İkinci el araçların fiyatı Türkiye’de hiçbir zaman sıfır araç fiyatlarını geçmedi. Hep altında kaldı. Sıfır araç fiyatları liste fiyatında değil, liste fiyatının üzerine satılıyor. 600 bin TL’lik bir araç 700-750 bin TL’ye satılıyor. Dolayısıyla bunun liste fiyatı değil de satış fiyatı gerçek oluyor. Sıfır bir aracın fiyatı liste üzerinden 600 bin TL değil, 750 bin TL oluyor. Dolayısıyla aynı markanın ikinci el aracı 650-700 bin TL oluyor. Liste fiyatı 600 bin TL olan aracın asıl fiyatı 750 bin TL olduğu için ikinci elde o liste fiyatını geçiyor” ifadelerini kullandı.
İlgili Haberler