Yüksek telefon faturası, cayma bedeli ve internet hızında bazı değişiklikler için harekete geçildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı BTK, vatandaşlardan GSM operatörlerine yönelik son dönemde artan şikayetleri değerlendirmeye aldı. Vatandaşlar daha çok yüksek cayma bedelleri ve paket dışı aramalar sonucu karşılaşılan yüksek faturaları şikayet konusu yaparken, BTK da bu konuda bir dizi yaptırıma hazırlanıyor.
YILIN İLK YARISINDA SORUNLAR ÇÖZÜLECEK
Sorunların çözümü noktasında Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde değişikliğe gitmeye hazırlanan BTK, sorunların çözümü için de son tarih olarak temmuz 2022’yi belirledi. BTK bu tarihe kadar vatandaştan yoğun şikayet alan sorunları çözüme kavuşturacak. Bu kapsamda vatandaşın düşük kalitede internet hızı alması nedeniyle hizmeti iptal etmeyi istemesi durumunda operatörler tarafından yansıtılan yüksek cayma bedelleri artık tarihe karışacak.
Farkında olmadan ya da aldatılarak (wangiri) yapılan paket dışı aramalar ile karşılaşılan yüksek fatura sorunu çözülecek. Burada bir devre kesici devreye girecek ve konuşmanın belirli bir süresinde konuşma sonlandırılarak faturanın kabarması önlenecek.
Çağrı merkezlerinden yapılan aramalar ile çocuklardan alınan mali yükümlülük doğuran sözde onaylar geçersiz sayılacak. Türkiye’de cep telefonu kullanma yaşı 11’e düşerken, bu yaş ile 15 yaş aralığındaki çocukların yüzde 89’u cep telefonu kullanıyor. Bu da reşit olmayan çocukların telefondan mali yükümlülük doğuran onaylar vermesine ve ailelerin mağduriyetine sebep olabiliyor.
Ekrem İmamoğlu iddianame sessizliğini bozdu! Bahçeli'ye sert yanıt
2022’de hangi ikramiyeler var? SSK-SGK ve Bağ-Kurlulara bayram ikramiyesi promosyonu açıklandı!
Koronavirüs'ün yeni bir yan etkisi mi ortaya çıktı?