Dünya genelinde internet kullanıcılarının yüzde 66.2'si, yani 5.35 milyar kişi, sosyal medya platformlarını aktif bir şekilde kullanırken, toplam sosyal medya kullanıcı kimliği sayısı 5.04 milyara ulaştı. Neredeyse dünya nüfusunun üçte ikisi sosyal medya ağlarında aktif olarak vakit geçiriyor.
Dünya'nın haberine göre DataReportal'ın Meltwater ve We Are Social iş birliğiyle hazırladığı Dijital 2024 raporu, internet ve sosyal medya kullanımına dair önemli veri ve öngörüleri içeriyor.
Rapora göre, dünya genelinde sosyal medya kullanıcı sayısı 5 milyar kişiye ulaşarak rekor bir seviyeye yükseldi. Bu, geçen yıla göre yüzde 8'lik bir artışı temsil ediyor ve 370 milyon yeni kullanıcı eklenmesine işaret ediyor.
EN ÇOK HANGİ UYGULAMA TERCİH EDİLİYOR?
Raporda dikkat çeken bir diğer başlık, Facebook'un artık en çok tercih edilen sosyal medya platformu olmaktan çıkarak aylık aktif kullanıcı sayısında YouTube'un gerisinde kalması. YouTube, şu anda 2.6 milyar kullanıcıya sahipken, Facebook 2.5 milyar, WhatsApp 2.1 milyar, Instagram 1.6 milyar ve TikTok 1.3 milyar kullanıcıya sahip.
TikTok, geçtiğimiz yıl aktif kullanıcı sayısını neredeyse iki katına çıkararak 689 milyondan 1.3 milyara yükseltirken, Twitter (X olarak da bilinir), özellikle Elon Musk'ın etkisiyle 353 milyon aktif kullanıcıdan 211 milyon aktif kullanıcıya geriledi.
ÇEVRİMİÇİ ZAMAN UZUYOR
Raporda, insanların günlük ortalama 7 saat 11 dakika ile her zamankinden daha fazla çevrimiçi zaman geçirdiği belirtiliyor. Bu, geçen yıla göre 16 dakikalık bir artışa işaret ediyor ve ayda neredeyse iki gün daha fazla çevrimiçi süreye denk geliyor.
Çevrimiçi süreye bakıldığında, cep telefonları yüzde 54'lük bir payla lider konumda bulunurken, bunu yüzde 28 ile dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar, yüzde 9 ile tabletler, ve yüzde 9 ile akıllı TV'ler takip ediyor.
Aktif kullanıcı sayısında YouTube'u geride bırakmasına rağmen, reklam geliri anlamında Facebook hala lider konumda bulunuyor. Küresel dijital reklam harcamalarının 2023'te bir önceki yıla göre yüzde 15 artışla 423 milyar dolara ulaşması beklenirken, sosyal medya reklam harcamaları yüzde 20 artışla toplam dijital reklam harcamalarının yüzde 165'ini oluşturuyor. 2023'te Facebook, 94 milyar dolarlık reklam geliriyle en büyük sosyal medya reklam platformu olacak.
Raporda, insanların çevrimiçi ortamda geçirdikleri zamanın çoğunlukla arama motorları ve sosyal medya platformları üzerinde yoğunlaştığı vurgulanarak, video izleme, e-ticaret, haber ve oyun gibi diğer aktiviteler de sıralanmış durumda. Rapordaki bu veriler, dijital dünyanın güncel ve gelecekteki durumu hakkında önemli bir perspektif sunuyor.