31 Mart'ta düzenlenecek yerel seçimlere sayılı günler kala adaylar ve partiler arasındaki rekabet, reklam harcamalarında da kendini gösteriyor.
Medya ve iletişim uzmanı Okan Yüksel'in yaptığı araştırmaya göre, son 30 gün içinde siyasi partilerin kurumsal reklam harcamaları incelendiğinde dikkat çeken sonuçlar ortaya çıktı.
Meta verileri üzerinden yapılan analizde, Facebook ve Instagram gibi platformlarda CHP'nin açık ara önde olduğu görülüyor. En fazla reklam harcaması yapan aday ise
AKP'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Murat Kurum oldu.
Araştırmanın Meta verileriyle sınırlı olmasının nedeni, Facebook ve Instagram'ın sahibi olan şirketin siyasi reklamlar konusunda şeffaf olması ve reklam bilgilerini kütüphanesinde yayımlıyor olması.
Siyasi partilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları şu şekilde sıralandı:
• CHP: 15.010.158 TL
• AK Parti: 2.134.214 TL
• DEVA Partisi: 1.127.539 TL
• Bağımsız Türkiye Partisi: 1.080.258 TL
• Saadet Partisi: 442.905 TL
Adaylar arasındaki reklam harcamaları sıralaması ise şu şekilde:
• Murat Kurum: 5.478.391 TL
• Hakan Tütüncü: 2.438.249 TL
• Ekrem İmamoğlu: 1.628.799 TL
• Hamza Dağ: 1.417.569 TL