Ankara'nın Sincan ilçesinde yaşayan mağdur Necati Tavşanoğlu, aylık ortalama olarak 250 ile 300 lira ödeme yaptığı su faturasının 850 lira geldiğini öğrenince büyük bir şaşkınlık yaşadı.
Faturasında yaşanan farkın nedenini merak eden Tavşanoğlu, Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi ile iletişime geçtiğinde hiç beklemediği bir yanıt aldı. Sayacının okunmadığının bilgisi verilen mağdur vatandaş, faturasının geçmiş dönemde fazla harcama yapılan ayların ortalamasının dikkate alınarak oluşturulduğunu öğrendi.
HALI VE PERDELERİ YIKADIĞI İÇİN YÜKLÜ FATURAYI ÖNEMSEMEDİ
Show Haber'e konuşan Necati Tavşanoğlu, eylül ayında bahar temizliği yaptığını, halıları ve perdeleri yıkadığı için o ay gelen 830 liralık faturayı önemsemediğini belirtti. Daha sonra kredi kartından ekim ayı için de 850 liralık ödemenin kesildiğini gören Tavşanoğlu durumu şikayet etmek için ASKİ'yi aradı. Tavşanoğlu ayrıca ekim ayı için kendisi veya bir komşusuna da fatura gelmediğini belirtti.
BELEDİYE ELEMAN EKSİKLİĞİ NEDENİYLE FATURA OKUMALARI DURDURDU
ASKİ'de çalışan yetkililer Tavşanoğlu'na fatura sayacının okunmadığını ve eleman eksikliği olduğunu belirtti. Faturanın nasıl oluştuğunu merak eden vatandaş "Geçen aya göre kıyaslama sistemiyle yapılmıştır" cevabını alınca daha da şaşırdı.
ASKİ'DEN İDDİALARA YANIT GELDİ
Durumun mantıklı olmadığını belirten mağdur vatandaş parasının boşuna gittiğini belirtti ve, "Geçen ay fatura okuyan elemanlar nereye gitti" diyerek isyan etti. ASKİ yönetimi ise sorunun bu ay yaşanan teknik bir problemden dolayı kaynaklandığını belirtti. Mağdur abonelerin başvuruları halinde düzeltmelerin yapılacağı vurgulandı.