Şubat ayı yardım başvuruları başladı! 2022'de belediye, valilik, kaymakamlık yardımları! Nakit, erzak, gıda kalem kalem açıklandı...

Şubat ayı yardım başvuruları başladı! 2022'de belediye, valilik, kaymakamlık yardımları! Nakit, erzak, gıda kalem kalem açıklandı...

Şubat ayı yardım başvuruları başladı. 2022'de belediye, valilik, kaymakamlık yardımları. Nakit, erzak, gıda kalem kalem açıklandı. Maddi anlamda zorluk çeken vatandaşlara valilik, kaymakamlık ve belediyeler tarafından destek ödemeleri sağlanıyor.

Valilik, kaymakamlık ve belediyeler tarafından ihtiyaç sahibi ailelere destek ödemeleri sürüyor. Şubat 2022'de yardım ödemeleri hesaplara yatacak. Başvuru yapmak isteyen vatandaşlar konu hakkında detayları merak ediyor. Maddi durumu kritik olan yurttaşlara destekler sağlanıyor. Bu yardım başvuruları e-Devlet üzerinden de gerçekleşiyor. 

2022 yılı için ilk ödeme başvuruları Ocak ayında girilirken, Şubat ayı için başvurular başladı. Bu yardımlar, yakacak, erzak yardımı, eğitim yardımı, maddi destek ve nakit para yardımı gibi alanlarda ödeniyor. 

KAYMAKAMLIK YARDIM LİSTESİ

Bunların dışında kaymakamlıklarda ihtiyacı olan vatandaşlara özel destekler sağlıyor. Kaymakamlık yardımlarından yararlanmak isteyen vatandaşlar da başvurularını Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına yapacaklar.

1-) 1. Grup Yardımlar Kadınlar için;

Çocuk yardımı, Doğum yardım parası, Eşi cezaevine giren kadınlar için sağlanan sosyal yardımlar, Dul kadınlara destek yardımları, Şartlı gebelik için maddi yardımlar, Bebek maması ve bez yardımı,

2-) 2. Grup Yardımlar Sağlık Alanında

Muhtaçlık maaşları, Sosyal destek yardımları, Tıbbi malzeme desteği, Yatalak hasta bezi yardımları, Engelli raporu sahiplerine maaş yardımı, Evde bakım parası ödemeleri, Şartlı sağlık destekleri.

3-) 3. Grup Yardımlar Genel

Kira yardımı, Yakacak yardımı, Proje geliştirme desteği, Eğitim/öğretim yardımı, Bayramlık ve gıda yardımı, Gıda desteği, Kıyafet desteği, Afet yardımları, 65 yaş üstü maaşlar

VALİLİKLER VE KAYMAKAMLIK DESTEK ÖDEMELERİ

Maddi durumu iyi olmayan, geliri bulunmayan ya da düşük gelirli olan vatandaşlara valiliklerden çeşitli alanlarda ödemeler yapılır.

Vatandaşların içinde bulundukları durumlara göre oluşan ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla sağlanan bu destek ödemeleri yakacak yardımı, erzak yardımı, eğitim yardımı, maddi destek ve nakit para yardımı gibi alanlarda ödenir.

Fakir Ailelere Devlet Yardımı

Durumu olmayan ve ailesini geçindiremeyen vatandaşlar için maddi yardımların yanı sıra kira, giyecek, yiyecek, yakacak yardımları da verilmektedir. Ülkemizde çok sayıda vatandaşımız açlık sınırının altında yaşamaktadır.

Bu nedenle de bir çok aile maddi yetersizlikler sonucunda oldukça sıkıntı yaşamaktadır. Devlet ilk olarak İş-kur tarafından işsiz olan vatandaşlarımıza iş imkanı sunmaktadır. Bunun yanı sıra çalışamayacak durumda olan ve hiç bir geliri bulunmayan vatandaşlarımız için fakirlik maaşı verilerek bir çok aileye maddi destek sağlanmaktadır.

BELEDİYE YARDIMI NASIL ALINIR, BELEDİYE YARDIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Erzak yardımı belediyelerce ihtiyaç sahiplerine koliler halinde dağtılabileceği gibi kupon ya da nakdi yardım şeklinde olabilir.

ERZAK YARDIMI İÇİN GEREKLİ BELGELER HANGİLERİDİR?

Belediyenin erzak yardımından faydalanmak isteyen kişiler belli başlı şartlara uyuyor olması gerekiyor. Erzak yardımından yararlanmak için gerekli belgeler şöyle:

Nüfus cüdanı fotokopisi

Dilekçe

Muhtaçlık belgesi (Muhtarlıktan alabilirsiniz)

Ayrıca belediyeler farklı belgeler de talep edebilir. Bu nedenle başvuru öncesinde belediyelerde bilgi almalısınız.

Belediyelerin ihtiyaç sahiplerine sunduğu yardımlar şöyle:

Belediye yardım parası

Odun ve kömür yardımı

Gıda ve erzak yardımı

Muhtaç asker ailesi yardımı

Belediye yaşlı bakım hizmetleri

Kırtasiye yardımı

Öğrencilere okul yardımı

Belediye bursu

Giyecek yardımı

Sosyal yardım kartı

Şehit ve gazi yakınlarına yardım

Fakir ailelere kira yardımı

Sağlık ve ilaç yardımı

Bebekler için bez ve mama yardımı

Engelli yardımları

BELEDİYE YARDIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Belediyeden belediyeye başvuru işlemlerinin adımları değişmektedir. Bazı belediyeler başvuruları telefonla bazıları ise bizzat görüşmeyle almakta. Bu nedenle bağlı bulunduğunuz belediyeye gidip konu hakkında destek alabilirsiniz.

BELEDİYEDEN NAKDİ YARDIM ALMAK İÇİN HANGİ BELGELER GEREKİYOR?

Belediyelerden nakdi yardım almak erzak yardımı almaktan daha zordur. Çünkü kişiler ihtiyaç sahibi olduklarını belgelerle kanıtlamak durumundadır. İşte, nakdi yardım almak isteyenler için gerekli olan belgeler:

TC kimlik numaranızın yazdığı kimlik belgeniz

Yardım dilekçesi

Sağlık provizyon aktivasyon belgesi. Bu belge Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan alınır. Bu belgenin istenmesinin sebebi, kişinin çalışıp çalışmadığını görebilmektir.

Üzerine kayıtlı araç olmadığına dair belge

Ayrıca belediyeye başvuru yapmadan önce gerekli evraklar konusunda daha net bilgi almalısınız. Çünkü belediyelerin istediği belgeler farklı olabilir.

Muhtarlıktan alınmış ikametgah belgesi

Üzerine kayıtlı araç olmadığına dair belge