Mısır'da Tayvanlı Evergreen Marine şirketi tarafından işletilen 400 metre uzunluğundaki Ever Given yük gemisi, hafta içinde 200 metre genişliğindeki Süveyş Kanalı’nın güneyinde çapraz olarak karaya oturdu. Gemiyi kurtarıp deniz trafiğinin açılması için uzmanların önerdiği kurtarma senaryolarından geminin yükünü boşaltarak hafifletme seçeneğinin, tehlikeli olduğu ve gemiyi dengesiz hale getirip ikiye bölebileceği belirtildi.
KUM VE ÇAMUR KAZILIYOR
Uzmanlar geminin kurtarılmasının haftalar süreceğine işaret ederken, hali hazırda 9 römorkor konuşlandırıldığını ve çalışmalara başlandığı ifade edildi. Kanal yetkilileri, römorkörlerle halat kullanarak geminin düzeltilmeye çalışıldığını ve diğer yandan karaya oturduğu yerdeki kumun ve çamurun kazıldığını belirtti. Kanalda sıkışan dev geminin, her iki ucundan da karaya oturduğu gerekçesiyle gemiyi römorkörlerle döndürerek kurtarmanın zor olduğu belirtildi. Uzmanlar gemiyi döndürme, altını kazma, çekme ve hafifletme işlemlerinin kombinasyonundan oluşan bir operasyon gerektiğini vurguladı.
KRİTİK UYARI
Bununla birlikte, geminin yükünü boşaltarak hafiflenmesini sağlamak gemide dengesizliğe neden olabileceği ve gemiyi ikiye bölebileceği belirtildi. Uzmanlar, bu işlemin için önce geminin dengesinin iyi hesaplanması gerektiği yönünde görüş bildirdi. Öte yandan, Mısır'da Tayvan bandıralı bir yük gemisinin karaya oturması nedeniyle ulaşıma kapanan Süveyş Kanalı'nı açma çalışmalarının çarşamba sabahından beri sonuç vermemesi dünya çapında nakliyeyi tehlikeye attı.
TÜRKİYE'DEN AÇIKLAMA
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, "Biz de yardım önerimizi dile getirdik onlardan olumlu bir yanıt gelirse yardım etmeye hazırız dedi. Shoe Kisen'in sahibi olduğu ve Tayvanlı 'Evergreen' firmasınca işletilen 400 metre uzunluğundaki yük gemisi 24 Mart'ta Süveyş Kanalı yolunda yakalandığı kum fırtınası sonrası rotadan çıkıp, kıyıya çarparak kanalda sıkıştı. Geminin karaya oturması üzerine her gün yaklaşık 50 kargo gemisinin geçiş yaptığı kanalda deniz trafiği durdu. Yetkililer, kanalın iki gün daha trafiğe kapalı kalacağını duyurdu. Bu sırada kanalın hem kuzey hem güney girişinde geçiş için bekleyen gemi sayısı 150'yi geçti. Bunlar arasında konteyner taşıyan kargo gemilerinin yanı sıra ham petrol ve sıvılaştırılmış doğalgaz taşıyan tankerler de var. Süveyş'teki durum Ortadoğu'dan Avrupa'ya petrol ve doğalgaz sevkiyatını sekteye uğratıyor. Kamu yayıncısı NHK'nın haberine göre çok sayıda çekici römorkör ile hafriyat makinası, geminin oturduğu bölgeden hareket ettirilerek yeniden seyrine dönmesi için çaba gösteriyor.
Esenyurt'taki damat dehşeti: Cesetlerin kokacağını anlayınca...
Ünlü ekonomist Özgür Demirtaş çok sinirlendi! Öyle arkaya Türk bayrağı koyup...