Son yıllarda, sosyal medya giderek daha fazla iş fırsatları sunan bir platform haline geldi. Popülerliklerini kullanarak pazarlama yapan bireyler için kullanılan "influencer" terimi, artık neredeyse bir meslek dalı olarak kabul ediliyor. Ticaret Bakanlığı, denetimin yetersiz olduğu bu alana müdahale ediyor.
TİCARET BAKANLIĞI’NDAN INFLUENCER HAMLESİ
Ticaret Bakanlığı, 2024-2028 Stratejik Planı kapsamındaki çalışmalarını tamamladı ve sosyal medya fenomenlerini yakından ilgilendiren bir programı içeren bir proje duyurdu. Bakanlık, bu projeyi "İçerik Üretici Sertifikasyon Programı" olarak adlandırdı.
SERTİFİKA ALACAKLAR...
Reklam Özdenetim Kurulu ve Reklam Kurulu'nun işbirliğiyle hazırlanan projeye göre, artık herkes sosyal medya üzerinden etki sahibi (influencer) olamayacak. Kişiler, sosyal medya platformları üzerinden reklam ve işbirliği yapabilmek için önceden "İçerik Üretici Sertifikasyonu" almaları gerekecek.
Ticaret Bakanlığı, bu belgenin yanıltıcı ve denetimsiz reklamları önleyeceğine inanıyor. Bu uygulama, adeta e-ticaretteki "Güven Damgası" modeline benzer bir yaklaşımı hayata geçiriyor. Bakanlık, influencer sertifikası almayan kişilerin artık bu alanda faaliyet gösteremeyeceğini vurguluyor.