Tüketiciler Birliği’nden flaş karar! Paranızı alabilirsiniz

Tüketiciler Birliği’nden flaş karar! Paranızı alabilirsiniz

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz Çevrimiçi alışverişlerde ücretin kargo şirketinden tahsil edilebileceğini açıkladı. 

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, Pandemi döneminde internet aracılığıyla alışverişlerin arttığını belirterek çok sayıda şikayetlerinde geldiğini anlattı. Gündüz," "Kargonun teslim ettiği ürün kırık, eksik ya da hatalı çıkıyordu. Eskiden bu durumlarda kargo 'Bizi ilgilendirmez' diyordu. Şimdi yasa gereği kargo şirketlerine ürünleri sağlam alıp, sağlam teslim etme zorunluluğu getirildi. Tüketiciye ürünü teslim etmeden açıp, gösterme zorunluluğu var. Ürünün ayıplı mal çıkması halinde tüketici haklılığı çok fazla" diye konuştu.


"ÖNCE TÜKETİCİ DERNEKLERİNE BAŞVURUN"


Kargo şirketlerinin poşeti açıp göstermediği için tüketicinin istediği ürün olup olmadığını bilmediğini ve açtıktan sonrada hakkını aramaya başladığını anlatan Gündüz şunları dedi:


"Hakkını kimden arayacak, satıcıdan. O satıcılar aslında Türkiye'nin büyük kentlerinde, metropol ilçelerinde günlük ofis kiralıyor. Vergi levhası alıyorlar ve sonra kaybolup gidiyorlar. Tüketici, hakem heyetine başvurduğunda, 'Benim istediğim ürün gelmedi. 15 gün içerisinde uzaktan satıştan cayma hakkım var. Bu hakkımı kullanmak istiyorum' dediğinde firmayı bulamıyor. Resmi kurumlar da bulamıyor. Kargolar, ürününü taşıdıkları firmalar adına tahsilat yapıyor. Ben, bana poşeti açtırmayan kargoya bunun bedelini ödemiş oluyorum. Elinde de makbuzu var, kargonun. Bu kargo sorumluluk alıyor aslında. İşte bu sorumluluğun sonuca ulaştığı karar Talas Kaymakamlığı Hakem Heyeti'nden çıktı ve kesinleşti. Tüketiciler böyle bir sorunla karşılaşırsa, önce tüketici derneklerine danışsın."

"'HARAM OLSUN' DEDİM"


Vatandaşlar ise internetten alışverişle ilgili deneyimlerini anlattı. İnternetten nevresim takımı satın aldığını söyleyen Nimet Koçak, "Bana kargo geldiğinde içerisinde yırtık çorap, bez parçaları koymuşlar. Şikayet etmem gerekirken etmedim, 'Haram olsun' dedim. Yaklaşık 2 yıl önce bu olayı yaşadım. Sonrasında da internetten hiç alışveriş yapmadım. Çocuklarım zaman zaman internetten alışveriş yapıyor, ama ben tercih etmiyorum" dedi.