Cemile BALCI/Günboyu
2022 yılında dünyanın en çok satılan elektrikli araç markası unvanını elinde bulunduran BYD (Build Your Dreams), 2023'ün ilk yarısında da dikkatleri üzerine çekiyor. Türk tüketicisiyle buluşma hazırlıklarını sürdüren BYD, Eylül ayında Türkiye'de satışa sunulacak. BYD, ALJ Türkiye distribütörlüğünde pazarına giriş yapacak ve bu yılın son çeyreğinde elektrikli modellerini müşterilerine sunmaya başlayacak.
Elektrikli araçlar ve bataryalar konusunda uzmanlaşmış olan BYD, Çin'de üst üste 9 yıldır ve globalde ise son 2 yıldır en fazla yeni nesil enerjili binek araç satışı gerçekleştiren marka olma başarısını elde etti. Çin'in önde gelen elektrikli araç üreticilerinden biri olan BYD, rekor teslimatlar sayesinde ikinci çeyrekte kârını yüzde 145 oranında artırdı.
LİDERLİĞİNİ KORUDU
Bu yılın başlarında Çin'in en çok satan otomobil markası olarak Volkswagen'i geride bırakan BYD, yılın ilk yarısında liderliğini sürdürdü. İkinci çeyrekte BYD, geçen yıla göre yüzde 98 artışla 703 bin adet yeni enerji aracı (elektrikli ve hibrit) teslim etti. Bu büyüme, otomobil üreticisinin gelirinin yüzde 67 artarak 21.4 milyar doların üzerine çıkmasına katkı sağladı.
TÜRKİYE PAZARINA GÜÇLÜ GİRİYOR
Geniş elektrikli ürün yelpazesi, premium tasarım anlayışı ve öncü batarya teknolojileri ile dünya genelinde büyük bir etki yaratan BYD, Türkiye pazarına güçlü bir giriş yapmak için hazırlıklarını sürdürüyor. Ayrıca, BYD'nin ikinci çeyrekte kârını iki katından fazla artırarak 933 milyon dolar seviyesine çıkardığı gözlemleniyor. Bu, BYD'nin 2022'nin dördüncü çeyreğinden sonraki en yüksek ikinci çeyrek kârını elde etmesine yetti. Yılın ilk yarısında net gelir, BYD'nin Çin'in elektrikli araç pazarındaki liderliğini genişletmesiyle yüzde 204,7 oranında artış gösterdi.