Uçaklarda güvenli koltuk var mı? Kaza anında kurtulma şansınız artıyor...

Uçaklarda güvenli koltuk var mı? Kaza anında kurtulma şansınız artıyor...

Dünya genelinde 3 günde 4 uçak kazası yaşandı, yüzlerce kişi yaşamını yitirirken, onlarcası ise yaralı kurtuldu. Azerbaycan'da gerçekleşen feci uçak kazasında 29 kişinin kurtulması, uçaklarda güvenli koltuk tartışmalarını bir kez daha alevlendirdi. Peki uçaklarda kaza anında diğerlerinden daha güvenli koltuk var mı? İşte detaylar...

Uçaklarda güvenli koltuk var mı? Kaza anında kurtulma şansınız artıyor...

Geçtiğimiz günlerde Kazakistan’da yolcu uçağının düşmesi sonrası bugün de dünyanın çeşitli bölgelerinden uçak kazası haberleri geldi. Güney Kore’de düşen uçakta 179 kişi hayatını kaybederken, Norveç ve Kanada’da meydana gelen kazalarda ise yolcular sağ olarak kurtarıldı. Kısa sürede 200’den fazla kişinin uçak kazalarında hayatını kaybetmesiyle birlikte “uçaklarda güvenli koltuk mümkün mü?” sorusu akıllara gelen ortak bir merak konusu oldu.

İSTATİSTİKLER GÜVENLİ KOLTUK VAR DİYOR: ARKA KOLTUKLAR

Time dergisi, 1985 ve 2000 yılları arasında yaşanan 17 uçak kazasına dair federal verileri inceledi. Yapılan araştırmalara göre, ölüm oranı en düşük olan koltuklar, uçağın arka kısmındaki koltuklar. Ayrıca, başka bir araştırma, düşen uçaklarda arka koltuklara gelen darbelerin daha az etkili olduğunu ortaya koydu. Ancak, uzmanlar bu verilerin her durumda geçerli olmayabileceği konusunda uyarıyor.

KURTULMA ŞANSI KAZANIN GERÇEKLEŞME ŞEKLİNE BAĞLI

Yapılan araştırmalar, uçağın düşme şekli ve kazanın niteliğine göre hayatta kalma şansının değişebileceğini gösteriyor. Uçak kazalarında çeşitli etkenler etkili olabilir: uçak motorlarındaki arızalar, pilot hataları, olumsuz hava koşulları ve dış etkenler.

"ÖLÜMSÜZ KOLTUK DİYE BİR ŞEY YOK"

Ekol TV’ye konuşan Havacılık Yazarı Musa Alioğlu, uçak kazalarında "güvenli koltuk" fikrine pek inanmadığını belirterek, "Bunu biraz medyada biri şişiriyor. İyi koltuk ya da ölümsüz koltuk diye bir şey yok. Bu tamamen tesadüf ve şans.

Uçağın motorunda bir sıkıntı varsa düşebilir, pilot hatası, hava koşulları veya dış etkenler gibi sebepler de kazalara yol açabilir" dedi. Alioğlu, son Azerbaycan uçağı kazasında olduğu gibi, dış müdahalelerin de uçakları düşürebileceğine dikkat çekti.