Üniversite kaydı için gerekli olan belgeler

Üniversite kaydı için gerekli olan belgeler

Üniversite kayıtları elektronik ortamda 4 Eylül tarihinde, yüz yüze ise 6 Eylül tarihinde başlıyor. Peki, kayıtlar nasıl yapılacak? Hangi belgeler isteniyor? İşte detaylar...


 



YKS tercihlerine göre bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri 6-10 Eylül 2021 tarihleri arasında yapılacak. Elektronik kayıtlar ise 4-8 Eylül 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

Bu süre içİnde adayların gereken belgeleri tamamlamış bir şekilde, yerleştikleri yükseköğretim kurumuna başvurarak, kayıtlarını yaptırmaları gerekiyor. Aksi halde kayıt haklarını kaybedecekler. Bu durumda da yani yerleştiği halde kayıt yaptırmayan adayların gelecek yıl sınava girdiklerinde ortaöğretim başarı puanları (OBP) yarıya düşecek.

Elektronik kayıt yapacak adaylar, üniversiteleri tarafından duyurulan belgelere ve tarihe göre işlem yapacaklar.

MEZUN OLAMAYAN LİSE ÖĞRENCİSİNE GEÇİCİ KAYIT

Üniversite kazanan ancak liseden mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacak. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2021 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları gerçekleştirilecek. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek.

ÜNİVERSİTE KAYITI İÇİN GEREKEN BELGELER

a) Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi.

b) Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)

c) 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf.

d) Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge.

e) Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretleri YKS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından http://kamu.turkiye.gov.tr internet adresinde görülebilecek. Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de üniversite rektörlüklerine veya Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü’ne başvurmaları gerekmekte. Yükseköğretim programlarına yerleşen adayların yerleştirme sonuçları (engel bilgileri de dâhil), Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına (YÖK) ÖSYM tarafından elektronik ortamda iletilecek.