Uzay Teleskobu James Webb iç içe geçmiş iki galaksi keşfetti

James Webb Uzay Teleskobu, 326 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan ve iç içe geçmiş bir çift galaksi kümesini gözler önüne seren etkileyici bir görüntü elde etti.

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı NASA'nın Avrupa Uzay Ajansı (ESA) ve Kanada Uzay Ajansı (CSA) ile ortak çalışması olan James Webb Uzay Teleskobu, 326 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan ve mavi yıldızlar ile gaz bulutlarıyla çevrili iki galaksiyi muhteşem bir görüntüyle yakaladı.

6692177646cf0419-w1200xh638.webp

"ON MİLYONLARCA YILDIR BİRBİRLERİYLE ETKİLEŞİM HALİNDE"

NASA, teleskobun ikinci yıl dönümünde yayımladığı ilk tam renkli fotoğraflarda "Penguen NGC 2936" ve "Yumurta NGC 2937" olarak adlandırılan iki galaksiyi iç içe geçmiş halde görüntülediğini duyurdu. Bu komşu galaksiler, on milyonlarca yıldır birbirleriyle etkileşim halinde bulunuyor.

citroen.jpg

NASA, bu iki galaksinin birleşerek tek bir galaksi haline geleceğini ve aynı sürecin 4 milyar yıl içinde Samanyolu ve Andromeda galaksileri için de geçerli olacağını belirtti.

James Webb Uzay Teleskobu, 25 Aralık 2021'de fırlatılarak uzaya gönderilmiş ve Dünya'dan 1,6 milyon kilometre uzaklıkta evrenin derinliklerini keşfetmek üzere tasarlanmış en büyük gözlemevi olarak görev yapıyor.