Yeni dönem resmen başladı. Bütün marketlerden tek tek toplatılıyor

Yeni dönem resmen başladı. Bütün marketlerden tek tek toplatılıyor

Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicileri yanıltabilecek etiketlerin önüne geçmek amacıyla yeni bir tebliğ yayınladı ve bu kapsamda birçok ürünü raflardan kaldırdı.

Bakanlık, eritme peynirlerin ambalajlarındaki yanıltıcı ifadeleri engellemek için aldığı kararla, bu ürünlerde "tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar ve tost peyniri" gibi tanımlamaların kullanılmasını yasakladı. Sadece bu ifadeleri içeren ürünlerin satışının yasaklanacağı açıklandı.

ekonomim2510-aj9u.webp

Bu yeni tebliğ, daha önce "limon suyu, narlı sos" gibi ürünlerin satışını yasaklayan bakanlığın, marketlerdeki ürünlerin etiketleriyle ilgili daha kapsamlı bir düzenleme getirdiği anlamına geliyor.

ekonomim2511-ofsy.webp

ÜRÜNLERİN TANIMLAMALARINA KISITLAMA GETİRİLECEK

Bakanlık ayrıca, zincir marketlerde satılan "aromalı" ürünlere de kısıtlamalar getirecek. Yeniçağ’ın haberine göre, özellikle "muzlu, çilekli, fındıklı" gibi tanımlamalarla pazarlanan gofretlerin bu şekilde satışının yasaklanması ve ambalajlarda yalnızca "aromalı" ifadesinin kullanılmasının zorunlu hale getirilmesi planlanıyor.

ekonomim2512-yze1.webp

HİÇ BİR YERDE ÜRETİLMEYECEK PAZARLANMAYACAK

Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, düzenlemenin temel amacının tüketicileri yanıltmayı engellemek olduğunu belirtti. Altuntaş, “Eritme peynirler, geleneksel ve yöresel peynirleri veya coğrafi işaretli peynirleri çağrıştıracak şekilde üretilemeyecek ve pazarlanamayacak. Bu düzenleme kapsamında tulum, örgü, çeçil, dil, tel, abaza, kaşar peyniri gibi ifadeler değerlendirilecek” dedi.

ekonomim2520-lp7f.webp

Ayrıca, eritme peynirlerinin etiketlerinde ürün adının en az 3 mm punto büyüklüğünde ve temel görüş alanında yer alması gerektiği vurgulandı. "Sürülebilir, ultrafiltrasyon, üçgen, tost için" gibi ürün algısı yaratacak ifadelerin, ürün adıyla aynı büyüklükte olmaması ve etiket üzerinde ürün adından daha büyük bir puntoda bulunmaması gerektiği belirtildi. Bu düzenlemeler, tüketicilerin daha güvenli ve şeffaf bir şekilde ürün satın almalarını sağlamayı amaçlıyor.

ekonomim2519-gaip.webp