YHS personeli, memur tanımı içerisinde yer almasa da, Kanunlar memur terimini kullanarak karışıklığa yol açmaktadır.
YHS çalışanları, gerçek anlamda memur olarak kabul edilmemeleri gerektiğini öne sürerler; çünkü asli ve sürekli kamu hizmeti vermemektedirler.
YHS personelinin eğitim durumlarına göre statü değişikliği talepleri, daha nitelikli ve adil bir çalışma ortamı oluşturmak amacıyla istemektedirler. Eğitim seviyesi yüksek olan personellerin daha karmaşık ve uzmanlık gerektiren görevlerde çalışması, kurum verimliliğini arttırabilir. Benzer şekilde, düşük eğitim seviyesindeki personelin de daha iyi yetiştirilmesi ve geliştirilmesi, onların da daha verimli ve tatmin edici bir iş deneyimi yaşamalarına olanak tanır.
YHS personeli mesleklerine uygun işlerde çalışmak istiyor
YHS personelinin karşılaştığı engeller de oldukça anlaşılır. Görevde yükselme sınavlarının açılmaması ve yetersiz kadro açılımları, personelin kariyer gelişimini sınırlamakta ve motivasyonlarını olumsuz etkilemektedir. Aynı zamanda görev tanımlarının net olmaması, görevlerin belirsizliğine ve yanlış anlamalara yol açabilir, bu da çalışanların verimliliğini düşürebilir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'ndaki eksiklikler ve Yardımcı Hizmetler Sınıfına yönelik ek gösterge belirlenmemesi de adil olmayan bir duruma yol açmaktadır. Eşit işe eşit ücret prensibinin gerekliliği göz önüne alındığında, benzer görevlerde çalışan farklı unvanlardaki memurlar arasındaki ücret farkının giderilmesi önemlidir.
YHS personelinin yaşadığı bu sorunların çözümü için, yetkililerin daha fazla duyarlılık göstermeleri ve eşitsizlikleri gidermeye yönelik adımlar atmaları gerekmektedir.