Dijital içerik tüketim alışkanlıklarının değişimi ve abonelik tabanlı platformların yükselişi, modern medya tüketimini kökten değiştiriyor ve pek çok etkisi beraberinde getiriyor. İnternetin yaygınlaşması ve teknolojik ilerlemeler, insanları geleneksel medya tüketiminden uzaklaştırarak çeşitli dijital platformlara yönlendiriyor.
Google, YouTube Music ve YouTube Premium'un toplamda 100 milyondan fazla ücretli aboneye ulaştığını duyurdu. Bu rakam, şirketin Kasım 2022'de açıkladığı 80 milyon ücretli kullanıcı sayısına kıyasla önemli bir artışı ifade ediyor.
Google CEO'su Sundar Pichai, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamalarda Google'ın abonelik işinden elde ettiği yıllık gelirin 15 milyar doları aştığını belirtti.
YouTube Premium aboneliği, geçen yıl 100'den fazla ülkede sunulmaya başlandı. 2023'ün Aralık ayında, Cezayir, Kamboçya, Gana, Irak, Ürdün, Kenya ve Senegal gibi 10 yeni ülkeye daha genişletildi. YouTube, 2023'ün dördüncü çeyreğinde 9.2 milyar dolarlık gelir elde ederek Google'ın toplam gelirine önemli bir katkıda bulundu.
Hatırlatmak gerekirse YouTube Premium abonelik ücretlerine geçtiğimiz Kasım ayında zam da geldi. Bireysel kullanıcılar için aylık 29,99 TL'den aylık 57,99 TL'ye, aile paketi için aylık 59,99 TL'den aylık 115,99 TL'ye ve öğrenciler için aylık 19,49 TL'den aylık 37,99 TL'ye yükseldi.
Kasım ayında yaşanan bir diğer gelişme ise YouTube'un reklam engelleyicileri tüm dünyada bloke etmeye başlaması oldu. Bu hamlenin YouTube'un çok daha fazla ücretli abone kazanmasına yol açtığını söylemek mümkün. YouTube Premium, YouTube'daki reklamları kaldırmanın yanı sıra yüksek kaliteli akış, arka planda oynatma ve içerik indirme gibi avantajlar sağlıyor.
YouTube'un hala ana gelir kaynağının reklamlar olduğu göz önüne alındığında, abonelik hizmetlerinde elde edilen bu başarı, YouTube Premium ve YouTube Music'in şirketin geleceğinde önemli bir rol oynayacağını gösteriyor.