Amerikalı uçak üreticisi Boeing, son zamanlarda bir dizi kaza yaşadı. Yeni bir ihbarcı ise Boeing'in üretim sürecindeki kusurlarını ortaya çıkardı.
BOEING UÇAK KAZALARININ ARDI ARKASI KESİLMİYOR!
Senegal web sitesi Seneplus, 8 Mayıs'ı 9 Mayıs'a bağlayan gece Dakar'ın Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı'nda korkunç bir kaza yaşandığını bildiriyor. Bamako'ya gitmekte olan bir Boeing 737-300, kalkış sırasında pistten çıktı. Altyapı ve Hava Taşımacılığı Bakanlığı, on bir kişinin yaralandığını bildirdi. Blaise Diagne Havalimanı birkaç saatliğine kapatıldı ve olayın nedenleri henüz bilinmemekle birlikte bir soruşturma başlatıldı. Önceki gün Türkiye'deki etkileyici kazanın ardından, Amerikan uçak üreticisi Boeing için sorunlar giderek artıyor.
KABİNDEN GELEN YANIK KOKUSU SONRASI...
Radio-Canada'nın haberine göre, aynı gün Amerika'nın Seattle şehrine giden Air France-KLM uçağındaki yolcular, Kanada'daki Iqaluit'e yönlendirildi. Kanada kamu radyosu web sitesi, Boeing 787-900 uçağının kabininde "yanık kokusu tespit edildiğini" ve uçaktaki 272 yolcu ve mürettebat New York Uluslararası Havalimanı'na geri gönderildiğini yazdı.
EKSİK PARÇALARI UMURSAMIYORLAR
Boeing'in uçakların dış kabuğunu üreten alt yüklenicisi Spirit AeroSystems'in eski bir çalışanı olan Santiago Paredes, BBC'ye yaptığı bir röportajda, fabrikadan çıkan gövdelerin düzenli olarak kusurlu olduğunu iddia ediyor. İngiliz medyasına verdiği demeçte, "Çok sayıda eksik bağlantı elemanı, çok sayıda bükülmüş parça, hatta bazen eksik parçalar buldum. Sadece ürünün sevk edilmesini istiyorlardı. Gövdelerin kötü durumda gönderilmesinin sonuçlarını umursamıyorlardı. Kotaları, programı ve bütçeyi tutturmaya odaklanmışlardı... Rakamlar iyiyse, gövdelerin durumu gerçekten önemli değildi." Spirit AeroSystems ise Santiago Paredes'in iddialarını reddederken, Boeing ise BBC'ye yanıt vermeyi reddetti.