Projenin yazarı Ömer Faruk Yıldırım, İbn Haldun Üniversitesi'nde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile Hukuk alanlarında çift anadal yapıyor. 2022 yılında Erasmus+ hibesi kazanan proje, UNESCO tarafından kabul edilen dünyadaki 74 projeden ve Türkiye'deki 2 projeden biri oldu. Fransa Diyanet İşleri Türk İslam Birliği'nin (DITIP Fransa) desteğiyle yürütülen projenin İstanbul ayağında 'Din Günü' etkinliği düzenlendi ve öğrenciler Süleymaniye Camii'ni ziyaret etti.
Proje kapsamında müze ziyaretleri ve seminerler düzenleniyor, özellikle yaşadığı şehri maddi veya diğer nedenlerle keşfedememiş kişilere odaklanılıyor. Yunus Emre Enstitüsü Proje Koordinatörlerinden Fatih Marchal, etkinlik hakkında “Tematik gezilerimiz, şehrin tarihini, sosyolojisini ve akademik yönlerini yakından incelememizi sağladı. Hem yaşadığımız şehirleri daha iyi tanımamıza hem de kültürel etkileşimin artmasına katkı sağladı” dedi.
"TÜRK KÜLTÜR VE SANATINI EN İYİ ŞEKİLDE TEMSİL ETMEYE ÇALIŞIYORUZ"
Öğrencilerin önce Paris'i gezdiğini belirten Marchal, “Türk kültür ve sanatını en iyi şekilde temsil etmeye çalışan bir kurumuz. İbn Haldun Üniversitesi ile gerçekleştirdiğimiz bu proje çok değerli. Fransa ve Türkiye'den öğrencilerle Paris ve İstanbul'da tematik geziler yaptık. Bu geziler, şehrin tarihini, sosyolojisini ve akademisini yakından incelememizi sağladı” ifadelerini kullandı.
YILDIRIM: "PROJEMİZ ŞEHRİNİ KEŞFETMEMİŞ KİŞİLERE ODAKLANIYOR"
Projenin yazarı Ömer Faruk Yıldırım, “Bu projeyi yazmamdaki en önemli sebeplerden biri, İstanbul'da yaşayan bir kişinin Süleymaniye Külliyesi'ne hiç gitmemiş olması gibi durumları fark etmemdi. Proje, maddi imkanları nedeniyle yurtdışına çıkamamış kişilere de odaklanıyor. İstanbul'da yaşayanların şehrini ve Paris'i keşfetmelerini istiyoruz” dedi.
KARA: "ÖĞRENCİLER KENDİLERİNİ VE ŞEHİRLERİNİ YENİDEN TANIMLADI"
İbn Haldun Üniversitesi Koordinatörü Mehmet Kara, “Projemiz şehir üzerinden yeniden keşif süreçlerine odaklanıyor. Paris ayağında Prof. Dr. Süreyya Faruk ile birlikte birçok müzeyi ziyaret ettik ve öğrenciler çeşitli konuları farklı açılardan öğrenme fırsatı buldu. Proje sonucunda, katılımcıların şehirlerini nasıl yeniden keşfettiklerini anlayacağız” diye konuştu.
KAYA: "İSTANBUL'UN KEŞFETMEKLE BİTMEYEN BİR ŞEHİR OLDUĞUNU ANLADIM"
Projede yer alan öğrencilerden Rüveyda Kaya, “Hem Paris'te hem de İstanbul'da tematik gezilere katıldık. İstanbul'un keşfetmekle bitmeyen bir şehir olduğunu bu projeyle daha iyi anladım. Paris ve İstanbul'da tarih, sosyoloji ve din temalı günler düzenledik ve bu temaları karşılaştırma fırsatı bulduk” ifadelerini kullandı.
Paris’te yaşayan ve proje kapsamında İstanbul’a gelen Tom Aubry ise, “İstanbul'a ilk kez geldim ve bu projeye katılmaktan çok mutluyum. Kültürel farklılıklar ve tarih hakkında öğretmenlerden seminerler aldık, bu da bizim için çok ilginç oldu” dedi.
PROJE AKADEMİK VE SANATSAL ÜRÜNLERLE DESTEKLENECEK
Proje, katılımcıların kendi şehirlerine ait tarihî ve kültürel yapıları tanımasını hedefliyor. Proje bitiminde katılımcıların İstanbul ve Paris’e dair akademik veya sanatsal ürünler üretmesi ve ortak bir rapor hazırlanması planlanıyor. 'Yaşadığın Şehri Tanıyor Musun?' projesi kapsamında 9 Temmuz’a kadar İstanbul’da çeşitli kültürel programlar düzenlenecek.