Ünlü ekonomist Murat Muratoğlu, Türkiye'deki iflas vakalarına dikkat çekti. Ülkede enflasyonun yüzde 70'lere, faiz oranlarının ise yüzde 60'lara ulaştığı bir ortamda, kredi kartı faizleri tarihi zirvelere çıkarak ekonomik sıkıntıları derinleştiriyor.
Kredi faizlerindeki büyük artışlar, işverenleri olumsuz etkilerken, borçlarını ödeyemeyen şirketler iflasın eşiğine geliyor.
İFLAS SAYISINDA ARTIŞ
İflas vakalarında büyük bir artış yaşanıyor. 2022'de 23 bin 301 olan iflas eden şirket sayısı, 2023'te yüzde 30'luk bir artışla 30 bin 301'e yükselmiş durumda.
Aynı dönemde, kapanan şirketlerin sayısı ise 2022'ye göre yüzde 14,1 artarak 25 bin 235'e çıktı. Bu artış eğiliminin 2024 yılında da devam ederek zirve yapması bekleniyor.
TÜRKİYE'DE EKONOMİK ZORLUK
2020'de başlayan pandemi, küresel çapta bir ekonomik krize yol açtı. Bu krizin etkileriyle birlikte, birçok şirket iflas etme haberleriyle gündeme geldi.
Son zamanlarda ise Türkiye ekonomisinde yaşanan kriz, şirketleri olumsuz yönde etkilemeye devam ediyor.
İFLASLAR ARTACAK
Birçok tanınmış şirketin iflas haberleri medyada sık sık yer alıyor ve bu durum birçok firmada endişeye neden oluyor. Peki, iflaslar devam edecek mi? Ünlü ekonomist Murat Muratoğlu, gerçekleri açıkladı.
Muratoğlu, "Şirketler iflas edecekler. Durumun önüne geçilemez. Türkiye aslında resmen iflas etti 5 yıl önce. Mesela, bir ayakkabı şirketi maaşları ödeyemez, ürünlerini satamaz, satamadığı için bankalara kredi borçlarını ödeyemez ve sonuç olarak iflas eder" şeklinde konuştu.
ENFLASYON TÜİK'E GÖRE NİSAN AYINDA YÜZDE 70'E ÇIKTI
Nisan ayına ilişkin Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) verileri Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından kamuoyuyla paylaşıldı.
Nisan ayında TÜFE'de yaşanan değişimler şu şekilde gerçekleşti: Bir önceki aya göre yüzde 3,18, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 18,72, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 69,80 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 59,64 artış yaşandı.
Ana gruplar itibarıyla en düşük artış yüzde 51,20 ile giyim ve ayakkabı kategorisinde görülürken, en yüksek artış ise yüzde 103,86 ile eğitim kategorisinde kaydedildi.
Öte yandan, ana harcama gruplarına bakıldığında en düşük artış yüzde 1,03 ile sağlık sektöründe yaşandı. Diğer yandan, Nisan 2024'te bir önceki aya göre en yüksek artış yüzde 9,56 ile alkollü içecekler ve tütün kategorisinde gözlendi.
Endekste yer alan 143 temel başlıktan, 13'ünde düşüş, 7'sinde ise değişim gözlenirken, 123 temel başlıkta ise artış görüldü.