Toyota Avrupa ilk çeyrekte yüzde 10 büyüdü

Toyota Avrupa ilk çeyrekte yüzde 10 büyüdü

Toyota Avrupa, 2024 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10 daha fazla araç satışı gerçekleştirdiğini duyurdu.

Şirketin yaptığı açıklamaya göre, 2024 yılının ilk üç ayında Toyota Avrupa, satış grafiğini önemli ölçüde artırarak 319 bin 737 adetlik satış rakamına ulaştı. Bu rakam, şirketin pazar payını önceki yıla kıyasla 0.2 puan artırarak yüzde 7.3'e yükseltti. Ayrıca, marka bazında yapılan değerlendirmede Toyota, Avrupa'da ikinci sıradaki pozisyonunu yüzde 8'lik bir satış artışıyla korudu.

Toyota Professional hafif ticari ürün gamının da önemli bir ilgi gördüğü belirtilirken, Hilux ve Proace ürün ailesinden oluşan geniş hafif ticari araç ürün gamının satışları yüzde 22 artarak 40 bin 852 adede yükseldi.

Toyota'nın çevreci teknolojiye sahip araçlarına olan talebin yüksek olduğu vurgulandı. Markanın karbon emisyonlarını azaltma hedefi doğrultusunda sunulan elektrikli, tam hibrit, plug-in hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araçlar, satış performansını olumlu yönde etkiledi. İlk çeyrekte Toyota Avrupa'nın satışlarının yaklaşık yüzde 72'sini oluşturan çevreci araçlar, önceki yıla kıyasla yüzde 10'luk bir artışla tercih edildi.

Ayrıca, Toyota'nın Türkiye'deki liderliği de vurgulandı. Türkiye'de tam hibrit araçlardaki lider konumuyla öne çıkan Toyota, Yaris Cross Hybrid, Yaris Hybrid, Corolla Sedan Hybrid, Corolla Hatchback Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid, RAV4 Hybrid ve Camry Hybrid modelleriyle farklı segmentlerde tam hibrit araçlar sunuyor. Türkiye'de ilk üç ayda 8 bin 532 adetlik tam hibrit araç satışı gerçekleştiren Toyota, bu segmentte yüzde 75'lik pazar payıyla öncü konumunu koruyor. En çok tercih edilen tam hibrit modelleri ise Corolla Sedan Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid ve Yaris Cross Hybrid oldu.