Lüks marka hisselerinde sert düşüş

Lüks marka hisselerinde sert düşüş

Ekonomik belirsizliklerin etkisiyle, dünyanın en ünlü lüks markalarının hisseleri hafta başından itibaren keskin düşüş yaşadı.

Dünyada artan ekonomik belirsizlikler ve özellikle Çin ve ABD'de yavaşlayan büyüme nedeniyle satışları azalan lüks tüketim markalarının hisselerinde keskin düşüşler gerçekleşti.

Yılın ilk çeyreği ve yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıklayan birçok şirketin satışlarında gerileme görülürken, henüz finansal sonuçlarını açıklamayan şirketlerin hisseleri de olumsuz etkilendi.

LÜKS HİSSELERİ TEK TEK DÜŞTÜ

Dünyanın önde gelen lüks markalarından İngiliz Burberry'nin hisseleri, 15 Temmuz'da perakende gelirinin yüzde 22 gerilediğini ve temettü iptalini açıklamasının ardından, üst yönetici değişikliğinin de etkisiyle, haftanın ilk gününde yüzde 15 düştü ve hafta boyunca kayıplarını sürdürdü.

Almanya merkezli Hugo Boss, yılın ikinci çeyreğinde grup satışlarının yüzde 1 azaldığını ve 2024 için satış öngörüsünü aşağı çektiğini bildirdi. Hugo Boss hisseleri, 16 Temmuz'da yüzde 13,5 değer kaybederek Nisan 2021'den sonraki en düşük seviyesine geriledi. İsviçre merkezli Swatch, Çin'deki zayıf talep nedeniyle yılın ilk yarısında karının yüzde 70 gerilediğini ve satışlarının yüzde 14,3 düşüşle 3,85 milyar dolara indiğini açıkladı. Swatch'ın hisseleri haftanın ilk gününde yüzde 11,5 düşüşle açılarak son 4 yılın en kötü gününü yaşadı.